کرونا ویروس

سامانه تلفنی 191 پاسخگوی 163 هزار و 475 تماس مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکنون بوده است

دبیر قرارگاه مرکزی دانشگاهی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از پاسخگویی کارشناسان مستقر در سامانه تلفنی 191، به 163 هزار و 475 تماس مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکنون خبر داد.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار وب دا، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت سامانه تلفنی 191 پاسخگویی به سوالات کرونایی مردم تاکنون به 163 هزار و 475 تماس مردمی پاسخ داده شده که از این میزان 113 هزار 686 تماس در زمان موج اول بحران کرونا بوده و 49 هزار و 789 تماس هم در زمان موج دوم این بحران بوده است.

وی افزود: مردم اگر دچار کوچکترین شکی با هرنوع علائمی از بیماری کرونا شدند ابتدا با سامانه تلفنی 191 تماس بگیرند و راهنمایی لازم را از کارشناسان این سامانه دریافت کنند و در همان ابتدا مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ که خود آسیب‌زا بوده، نداشته باشند.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزانه تعداد 27 نفر (24 نفر ثابت و 3 نفر نیروی کمکی) (هر شیفت کاری 8 نیروی ثابت و یک نیروی کمکی) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان مستقر در پشت خطوط 8 گانه سامانه تلفنی 191 همه‌روزه از ساعت 7:30 تا 24 و به‌مدت 16.5 ساعت و در 3 شیفت کاری 5.5 ساعته (از 7:30 تا 13، از 13 تا 18:30 و از 18:30 تا 24) پاسخگوی سوالات کرونایی مردم هستند.

دکتر رحیمی تصریح کرد: به‌طور متوسط روزانه بالای هزار نفر با سامانه تلفنی 191 در ارتباط هستند و از مشاوران مستقر در پشت خطوط این سامانه راهنمایی لازم را می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در سامانه 191 به همه پرسش‌های کرونایی مردم در خصوص نحوه پیشگیری و درمان این بیماری پاسخ داده می‌شود، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که جهت دریافت‌ پاسخ‌های سوالات کرونایی خود فقط با سامانه تلفنی 191 در تماس باشند و از اشغال بی‌مورد خطوط 115 و 190 خودداری نمایند تا تأخیری در امر خدمت‌رسانی همکارانمان در بخش‌های اورژانس و پاسخگویی به شکایات مردمی ایجاد نشود.